Baxterlicious, hjärtegull!

Efter en semester utan häst var jag bra nöjd med att få åka till stallet idag.


Baxter kom glatt när jag skulle hämta honom och under ryktningen kliades det nog på alla baxter's bästaste kliställen. 
Pannan, på öronen, bakom öronen, under hakan, hela halsen, mellan frambenen, vid sadelgjordsläget, insidan bakbenen, bredvid svansen, på svansens sida. Det tar en stund. Men det är det värt. 
Vi uppskattar det nog lika mycket. Tyst, lugnt, skönt.


Baxter har väl så gott som vilat sig i form. Under tiden jag har varit borta har han inte riktigt hunnits med av de som var tänkta att motionera honom.
Lika glad var han för det.
Laddad, taggad, nöjt frustande trampade han glatt på. 
Stel som en pinne men med en vilja att göra allt jag bad om. Fantastiskt lycklig. 
Jag hade verkligen lyckorus.
Jag vill ha den här hästen. Jag vill äga honom. 
Jag har nog aldrig känt så mycket för en häst, vi har verkligen klickat helt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0